Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

somliga straffar gud med desamma....

Av Linus Dahlqvist - 4 februari 2013 23:02

Hahahaha det är faktiskt lite roligt det här... jag har under de senaste dagarna snackats om att jag vill ha spänning på resan och att det ska hända lite oförberedda saker så jag har något att skryta om när jag kommer hem! och just nu har jag en känsla av att det här kan bli en jäääävla resa alltså....

     Det börjar med att planet vi skall åka med från landvetter är försenat och krånglar så vi räknar med att vi bli lite sena men jag skulle ju ha 2 timmar på mig i Istanbul så det skulle ju inte va några problem.... trodde jag... Men vi blir mer försenade och när vi kommer fram har jag panik då planet skulle gå redan om så där 5 minuter! jag skyndar mig av och igenom alla spärrar och skit så fort det går! jag yrar runt lite och frågar alla möjliga efter vägar och gater! Hittar tillslut en man som jag sedan tidigare vet ska till samma ställe som mig och vi virrar oss bort mot gaten iaf... Finns inget flyg där! Jag i min iver ser en tjej stå där och fundera på något, smyger upp bakom kollar på hennes biljett och ser att hon också skulle till Addis ababa! Så gott som skriker på henne på ren svenska om hon vet vart flyget är, hon ser rädd ut och jag inser att hon nog inte alls kan svenska... visar sig att hon är från chile! fantastiskt trevlig människa! så hon och min andra man hittar en mumsig turk som säger att flyget har gått och att vi får gå ut och snacka med några andra, som sedan skickar oss vidare till en annan man som var arg som ett bi! inte alls så trevlig... Men vi fick iaf reda på att det inte går något mer flyg förän tills i morgon samma tid... alltså kl 19.50 ganska tungt besked... VAD FAN SKULLE JAG/VI GÖRA NU? står på en flygplats i turkiet, alla är kassa på engelska så kan knappt göra sig förstådd... men vi lunkade vidare och frågade lite här och lite där och tillslut så hittade vi nog rätt! Vi blev satta i en minibuss med andra som också missat sian flyg och blev körda till världens lyxhotell där vi nu ska sova inatt och självklart ingår middag, frukost och lunch! och detta helt gratis! jaja! så min chilenska(som kan lite engelska) och min etiop som han nog ursprungligen är(kan knappt varken svenska eller engelska) och sen jag som kan ja... inte mycket med iaf göra mig förstådd på engelska så jag har fått funka lite som en tolk mellan dom och fått sköta allt snack! Riktigt stolt över vad jag klarat av faktiskt! I och med detta så kommer jag troligtvis komma ner 24 timmar senare än planerat men vad tusan! får ju lite skönt häng i Istanbul! jaja det går bra för rauk iaf! han sitter på flyget mot tanzania nu! kul för honom... hade gött så ses och hörs vi! :D


tänkte ha några bilder men krånglar lite du...!

 
 
Ingen bild

alsetun

7 februari 2013 17:05

ska bli spännande att se hur de här artar sej! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Dahlqvist - 19 maj 2015 04:44

God dag alla mina tappra soldater! Nu är Kungen äntligen tillbaka I Australien igen och har därmed kommit i kontakt med sin dator. Och på grund av detta så kommer härmed ett alldeles fantastiskt inlägg om han tid på Nya Zeeland. Inlägget kommer att h...

Av Linus Dahlqvist - 18 april 2015 14:29

Tjäääääna!    Ni har ju blivit bortskämda med långa och välskrivna inlägg så här kommer ett kort istället! Klockan är långt efter läggdags att Linus borde nämligen ligga och sova för imorgon flyger han till Nya Zeeland! Han har idag kämpat sig ne...

Av Linus Dahlqvist - 12 april 2015 10:28

Nu sitter han där alldeles ensam, nervös, spänd och lite orolig... I början är det nämligen dags, då kliver han för första gången ut på helt egna vingar. Han har inget som tar hand om honom när han kommer fram, ingen som kan hjälpa honom på vägen och...

Av Linus Dahlqvist - 19 mars 2015 11:15

Tjääääna!   Där sitter jag alldeles naken och lycklig i min solstol som jag köpt billig på ÖoB för endast 49.90. Halva reapriset är inget man skojar bort! Helt plötsligt ringer telefonen, jag plockar upp den lite sådär överdrivet självsäkert. Sva...

Av Linus Dahlqvist - 14 mars 2015 03:53

Med tanke på lång väntetid på diverse inlägg tidigare så tänkte jag minsann att nu jävlar ska jag ta tag i det och skriva om den gode Linus redan efter en vecka! Men planer ändrar och på grund av jobb och brist på internet så blev så icke fallet. Men...

Presentation


Nu när det är dags för nästa resa så startar vi upp maskineriet igen! Häng med kamrater!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards