Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

ZANZIBAR!

Av Linus Dahlqvist - 27 februari 2013 17:22

I fredags satte vi oss på den fantastiskt mumsiga bussen mot Dar Es som rauk fixade! Vi skulle kommit iväg vid 6 men klockan var nog närmare 7 innan bussen äntligen rullade iväg. Vi hade diverse stopp över allt och vi hade kommit 5 av de 66 milen de första tre timmarna… hade en väldigt bra känsla just då faktiskt… Vår chaufför kunde allt annat än hantera en växelspak så varje jävla växling kom det där störande knakandet, knastrandet eller vad man nu ska kalla det! Men han ska ha en eloge för han jobbade många mumsiga och vågade omkörningar vilket uppskattades av mig och DJ. Men tillslut strax efter 20.00 rullade vi in på bussterminalen i Dar Es bara tre timmar senare än den bussen vi tänkt åka med från början! jaja… Vår taxisnubbe plockade i alla fall upp oss körde oss till hotellet, lovade att fixa biljetter till färjan dagen efter, så länge kände allt okej… förutom det att vi inte ätit något på hela dagen vi var vrålhungriga och sjukt ostiga. Vi gav oss i alla fall ut i mörkret för att leta reda på en mumsig restaurang, vilket vi misslyckades ganska radikalt med… Jag fick äta vegetariska nudlar…

Dagen efter gick båten till Zanzibar och väl framme tog vi in på det billigaste hotellet i hela stan! Men ack så mumsigt det var! Bästa och billigaste hotellet än så länge på resan! Förutom Hilton i Istanbul då! Zanzibar är i alla fall en sjukt mumsig ö, många sköna stränder, fina gator och hus! Är en ganska trevlig stad faktiskt! Sen skadar det ju inte att det är 30+ varje dag och sjukt varmt i vattnet! I måndags var jag och Sjömannen(Solguden, DJ, Rauk, Ove eller Oliver) ute och fiskade! Jag har ju drömt om stora Marlins på 50kg, lina som sprutar, rullar som tjuter och stora grova mansmuskler som jobbar! Det skulle ju snart Ove sätta käppar i hjulen för… Snål som han är fixade han fram en mumsig fisketur där vi inte skulle kunna få Marlins men andra fiskar som Tonfisk, Guldmakrill, Snapper och allt möjligt! Och Allt detta fantastiska fiske för endast 50 dollar! Ove var helt såld! Jag var skeptiskt men lät mig tyvärr övertalas… I måndags kl 09.00 var vi på plats och mötte upp vår guide och han visade oss båten och allt verkade väl bra tills vi såg betesfisken… Fiskarna var inte mer än max 5 cm… hm… skulle vi få Tonfisk på de här alltså? Sedan när vi satte oss i båden och var på väg ut så kollade vi runt i båten och spanade efter våra spön så inser vi att det inte finns några spön med på båten… Vi frågar guiden och han ger oss två rullar med linor och en spik och ett tändstift som sänke och varsina krokar… Men vi åkte ut och fiskade i alla fall… Sjömannen rauk blev sjösjuk och satt och spydde medans jag passade på att rycka några fiskar! Resultatet blev i alla fall att jag ryckte tre små bruna fiskar och en liten långsmal fisk och sjömannen ryckte två små bruna och fula fiskar… Det var allt om den dagen…

Men i måndags kväll begav vi oss ut för att jaga en mumsig matbit! Går ett en restaurang jag tänker att jag kör på ett säkert kort, kyckling med sötsursås! Visar sig vara någon äcklig soppa… blir otroligt besviken… Så vi går till marknaden där de säljer grillad fisk, skaldjur och kött! Rauk var sugen på lite pizza, beställer en liten pizza och vräker i sig den snabbt! Jag beställer en pizza jag med fast med banan och nutella! Riktigt mumsigt! Natten mellan måndag och tisdag vaknar jag av att rauk sitter framför toan och tömmer magen på sin pizza som hans mage inte alls uppskattade! Så hela tisdagen har han legat inne helt förstörd utan att äta något! Ganska roligt tycker jag! Hahahaha

Det var allt resten av dagarna har vi mest legat på stranden och njutit av livet, ätit god mat och chillat! Men nu är mer än halva resan gjord! Snart är man hemma igen! Saknar allt hemma… Fast mest lilla Giza… helt sjukt att man kan sakna en hund så mycket… Tänker på henne varje kväll innan jag somnar! Vi har i alla fall börjat få rejält med färg nu! Dock mer åt det rödskimrande hållet…

Men ni får hade så fantastiskt trevligt och ta hand om er! Snart slipper ni mig inte mer! Puss och kram önskar två rödbrända men ack så lyckliga män!            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Dahlqvist - 19 maj 2015 04:44

God dag alla mina tappra soldater! Nu är Kungen äntligen tillbaka I Australien igen och har därmed kommit i kontakt med sin dator. Och på grund av detta så kommer härmed ett alldeles fantastiskt inlägg om han tid på Nya Zeeland. Inlägget kommer att h...

Av Linus Dahlqvist - 18 april 2015 14:29

Tjäääääna!    Ni har ju blivit bortskämda med långa och välskrivna inlägg så här kommer ett kort istället! Klockan är långt efter läggdags att Linus borde nämligen ligga och sova för imorgon flyger han till Nya Zeeland! Han har idag kämpat sig ne...

Av Linus Dahlqvist - 12 april 2015 10:28

Nu sitter han där alldeles ensam, nervös, spänd och lite orolig... I början är det nämligen dags, då kliver han för första gången ut på helt egna vingar. Han har inget som tar hand om honom när han kommer fram, ingen som kan hjälpa honom på vägen och...

Av Linus Dahlqvist - 19 mars 2015 11:15

Tjääääna!   Där sitter jag alldeles naken och lycklig i min solstol som jag köpt billig på ÖoB för endast 49.90. Halva reapriset är inget man skojar bort! Helt plötsligt ringer telefonen, jag plockar upp den lite sådär överdrivet självsäkert. Sva...

Av Linus Dahlqvist - 14 mars 2015 03:53

Med tanke på lång väntetid på diverse inlägg tidigare så tänkte jag minsann att nu jävlar ska jag ta tag i det och skriva om den gode Linus redan efter en vecka! Men planer ändrar och på grund av jobb och brist på internet så blev så icke fallet. Men...

Presentation


Nu när det är dags för nästa resa så startar vi upp maskineriet igen! Häng med kamrater!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards