Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Jambo Jambo!

Av Linus Dahlqvist - 9 februari 2013 16:08

Ja men tjenare! Natten i Addis blev som jag misstänkte… Ett helvete… Skulle tippa på att jag sov ca 30 minuter på hela natten… Men jag överlevde och i onsdags vid lunchtid klev jag av planet och möttes av 28 grader och stekande sol! Rauk och en mumsig man hämtade mig vid flygplatsen och körde mig till hotellet, eller ja vårt boende! Det är ett ganska ”hotell” med endast några få enkla rum. Mitt och rauks rum består av en dubbelsäng som är väldigt, väldigt kort… Min långe kollegas fötter och smalben får därför hänga utanför. Vi har också garderob som rauk självklart passat på att ta all den bästa platsen i medans jag satt i Istanbul… Vi har även en liten ostig toa och ett handfat det är ungefär allt! Vi hade möjligheten att ha ett bättre och finare boende med det satte Rauk käppar i hjulen för då det enligt han var givet att vi skulle ha det billigaste! En sann Ove...I torsdags blev vi medbjudna på en tur av Barbro, det är henne som vi ska jobba hos. Vi åkte till någon skola för personer med olika handikapp där de kunde lära sig att sy, svetsa, snickra och massa annat! Sedan åkte vi till ett ställe där de bygger och testar olika verktyg och maskiner som sedan lokalbefolkningen kan få användning av. De framställde biogas, gjorde traktorer, kärror och mycket mer! Efter det blev det fika hos Barbro och sedan tillbaka till hotellet! Igår drog vi som de fysiska praktfenomenen vi är till ett lokalt gym och körde stenhårt en stund! Gymmet bestod av ett gammalt skjul med jordgolv och vi lyfte faktiskt just skrot… Jobbade med ett järnrör och fälgar på som vikter och sedan lite andra oerhört slitna och mer eller mindre förstörda maskiner. Ska väl tilläggas att jag fick beröm för min fantastiska kropp och om jag gymmade varje dag i tre månader skulle jag se ut som Mike Tyson sen! Kanske vore något! Rauk skröt som vanligt över sin triceps och har ni även börjar skryta om sin biceps, han har ju jobbat en del hantlar det sista… Han säger det att han vill ju inte ha stora musklar utan små och starka så han jobbar lite mindre vikter och högt tempo. Han har även under de senaste dagarna börjat kalla sig för solgud… om jag får säga det själv så är han en ganska rödbränd solgud på sina ställen men enligt honom själv är han gyllenbrun…? Idag har vi inte gjort mer än att fångat dagen, gått en sväng på stan, kollat en marknad, snott pengar från skolbarnen, spottat på tiggarna och skjutit slangbella på folk och fä. Vi har fått order om att på måndag kl 08.00 ska vi börja jobba så då är det slut på njutningen du börjar allvaret… att man aldrig ska kunna få en lugn stund… Är det inte hästar, kor, får, däck och jordbruk så är det sälja safari och briljera med min svengelska! Har inte haft med kameran något så har inga bilder tyvärr men det hade inte spelat någon roll internet är sp segt så vet inte vad... jaja! hade gott så får vi se om det händer något mer! vi har det bra iaf solen skiner och livet leker! puss och kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Dahlqvist - 19 maj 2015 04:44

God dag alla mina tappra soldater! Nu är Kungen äntligen tillbaka I Australien igen och har därmed kommit i kontakt med sin dator. Och på grund av detta så kommer härmed ett alldeles fantastiskt inlägg om han tid på Nya Zeeland. Inlägget kommer att h...

Av Linus Dahlqvist - 18 april 2015 14:29

Tjäääääna!    Ni har ju blivit bortskämda med långa och välskrivna inlägg så här kommer ett kort istället! Klockan är långt efter läggdags att Linus borde nämligen ligga och sova för imorgon flyger han till Nya Zeeland! Han har idag kämpat sig ne...

Av Linus Dahlqvist - 12 april 2015 10:28

Nu sitter han där alldeles ensam, nervös, spänd och lite orolig... I början är det nämligen dags, då kliver han för första gången ut på helt egna vingar. Han har inget som tar hand om honom när han kommer fram, ingen som kan hjälpa honom på vägen och...

Av Linus Dahlqvist - 19 mars 2015 11:15

Tjääääna!   Där sitter jag alldeles naken och lycklig i min solstol som jag köpt billig på ÖoB för endast 49.90. Halva reapriset är inget man skojar bort! Helt plötsligt ringer telefonen, jag plockar upp den lite sådär överdrivet självsäkert. Sva...

Av Linus Dahlqvist - 14 mars 2015 03:53

Med tanke på lång väntetid på diverse inlägg tidigare så tänkte jag minsann att nu jävlar ska jag ta tag i det och skriva om den gode Linus redan efter en vecka! Men planer ändrar och på grund av jobb och brist på internet så blev så icke fallet. Men...

Presentation


Nu när det är dags för nästa resa så startar vi upp maskineriet igen! Häng med kamrater!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards