Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

MUMS!

Av Linus Dahlqvist - 21 februari 2013 07:09

         


Ja men tjenare! nu javlar tar jag ansvar och gor ett javla inlagg! har hant en massa spannande saker ska ni veta! Bjuder pa nagra bilder ocksa! De ar fran rauks vandring, vart rum och min safari!


Vi fick forra veckan erbjudandet om att hanga med en safarigrupp och aka pa safari i 2 dagar till ngorongoro och lake manyara. Rauk var direkt sugen medans jag sjalv var lite fundersam da jag garna skulle aka pa en langre tur... vi bad om en natts betanketid och efter att funderat en stund kom rauk fram till att han inte alls ville betala massa pengar for att se pa djur fran bil, han sa att det kan man ju gora hemma! han var ju inte alls intresserad av djur... Han var istallet intresserad av att aka till kilimanjaro och vandra en dag...? vet inte riktigt vad som hande med honom... men sagt och gjort sa i fredags drog rauk ivag och vandrade! han kom fram till att han gatt ca 3 mil, inte illa! han langa ben jobbade bra! jag beslutade mig iaf for att tacka nej till safarin och gav mkig ut pa stan for  att hitta en egen tur! Jag hittade en mumsig man som visade mig till nagon snubbe som inte alls hade nagon safari men han skickade oss vidare till ett annat stalle och dar hade de en perfekt tur for mig! 4 dagar och 3 natter! Taltsafari!

   

Sondagen kl 08.30 skulle bilen ga! jag och ett par fram USA skulle ivag! forst till Lake manyaro sedan till sarengetti och sist ngorongoro. kl 08.15 var jag pa plats, ingen dar... 08.30 ingen dar... 08.40 fortfarande ingen dar... oron borjade sprida sig i kroppen men tillslut kom det en skon man och sa att jag skulle lugna ner mig. Det har ar tanzania sa han till mig dom kommer, du behover inte va orolig... och mycket riktigt dok dom upp och vi kom ivag! nagra stopp pa vagen sa va vi frame dumpade sakerna dar vi skulle campa och gav oss ut i parken! vi sag de mesta som fanns! antiloper, elefanter, giraffer, flodhastar och mycker mer! dock inte rovdjur! sov i mitt talt kandes haftigt med alla olika laten utanfor fran diverse djur och insekter. Mandagen borjade med sovmorgon, vi hade en tuff resa pa 6-7 timmar framfor oss! men resan gick bra och fram med eftermiddagen kom vi fram till serengetti. Val framme blev det en ganska stressig tid, parken var stor och langt mellan djuren... kandes med som vi akte runt och letade efter dar det stod manga bilar for dar fanns ju nagot intressant att titta pa... Campen var verkligen mitt ute i parken sa nar jag satte upp taltet sag jag impalas som gick och betade bara 80 meter fran taltet. Vaknade aven mitt i natten av att hyenor "skrattade" utanfor taltet och att en vad vi tror elefantunge skrek. morgonen efter akta vi redan innan det ljusnat och fick se massor med haftiga djur! vi drog tillbaka till campen kakade lite och sedan var det ivag till Ngorongoro. Annu en tung resa.... Dar var det det sjukaste jag vart med om... nar jag satte upp taltet kom den en elefant gaendes 50 meter ifran och pa natten vaknade jag av att nagot tuggade utanfor... Jag oppnade lite forsiktigt talten och ser en Buffel som star och ater gras 10 meter fran taltet! Sjuk haftigt! lite laskigt dock... ser aven tva schakaler som springer utanfor taltet. Sista dagen borjar ganska tidigt vi aker ner i cratern och kollar pa djuren! sen bar det ivag hemmat... En otrolig safari och en upplevelse jag kommer bara med mig resten av livet! sag egentligen allt som man raknar med att se forutom noshorning och geopard... Resans favoriter ar Impalan som maste vara ett av varldens vackraste djur och aven parlhonsen som ar sjukt coola faglar!


Nu sitter vi pa jobbet och jobbar stenhart... I morgon drar vi till Dar Es! rauk har fixat den billigaste och mest forskruttna bussen han kunde hitta... allt for att spara nagra vardefulla oren.... Ja ja nu ska vi snart ivag och lamna alla leksaker och fotbollar jag tagit med mig! hade gott da!


// De Gea 

 
 
Ingen bild

Anna

21 februari 2013 22:00

Såg du inga LEJDOPARDER, Lindus? ;) Låter som en riktigt bra safari-tur för övrigt! Är lite avundsjuk på ditt äventyr...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Dahlqvist - 19 maj 2015 04:44

God dag alla mina tappra soldater! Nu är Kungen äntligen tillbaka I Australien igen och har därmed kommit i kontakt med sin dator. Och på grund av detta så kommer härmed ett alldeles fantastiskt inlägg om han tid på Nya Zeeland. Inlägget kommer att h...

Av Linus Dahlqvist - 18 april 2015 14:29

Tjäääääna!    Ni har ju blivit bortskämda med långa och välskrivna inlägg så här kommer ett kort istället! Klockan är långt efter läggdags att Linus borde nämligen ligga och sova för imorgon flyger han till Nya Zeeland! Han har idag kämpat sig ne...

Av Linus Dahlqvist - 12 april 2015 10:28

Nu sitter han där alldeles ensam, nervös, spänd och lite orolig... I början är det nämligen dags, då kliver han för första gången ut på helt egna vingar. Han har inget som tar hand om honom när han kommer fram, ingen som kan hjälpa honom på vägen och...

Av Linus Dahlqvist - 19 mars 2015 11:15

Tjääääna!   Där sitter jag alldeles naken och lycklig i min solstol som jag köpt billig på ÖoB för endast 49.90. Halva reapriset är inget man skojar bort! Helt plötsligt ringer telefonen, jag plockar upp den lite sådär överdrivet självsäkert. Sva...

Av Linus Dahlqvist - 14 mars 2015 03:53

Med tanke på lång väntetid på diverse inlägg tidigare så tänkte jag minsann att nu jävlar ska jag ta tag i det och skriva om den gode Linus redan efter en vecka! Men planer ändrar och på grund av jobb och brist på internet så blev så icke fallet. Men...

Presentation


Nu när det är dags för nästa resa så startar vi upp maskineriet igen! Häng med kamrater!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards